Pojedyncze artykuły
Sprawozdanie finansowe jednostki za rok 2023 zostało opublikowane na stronie https://bip.cui.wroclaw.pl/ w zakładce Sprawozdania finansowe obsługiwanych jednostek oświatowych
- Szczegóły
Uczniowie LO nr VII mają możliwość uzyskania dostępu do Wrocławskiej Platformy Edukacyjnej Centrum Kształcenia Praktycznego, w ramach której mogą korzystać z licencji Exchange Online (Plan 1) for students oraz Office 365 A1 for students.
- Szczegóły
Drodzy uczniowie. Konkurs na Wasze, nowe Logo został rozstrzygnięty !!!
- Szczegóły
- Zakres ubezpieczenia
- Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków - wniosek
W razie zaistniałej szkody w sekretariacie szkoły należy wpisać typ i nuner polisy oraz opieczętować wniosek. Następnie rodzic (lub pełnoletni uczeń) uzupełnia wniosek, załącza dokumentację medyczną (kopie lub oryginały, w przypadku rachunków muszą być oryginały).
Forma zgłoszenia szkody:
-
- infolinia czynna 7 dni w tygodniu w godz. 6.00-22.00:
801 120 000 (opłata jak za połączenie lokalne)
22 501 61 00 - pisemnie za pośrednictwem poczty na adres:
- infolinia czynna 7 dni w tygodniu w godz. 6.00-22.00:
Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group, 02-342 Warszawa, Al. Jerozolimskie 162 z dopiskiem: szkoda z NNW Szkolne,
-
- osobiście w każdej jednostce terenowej Compensy,
- za pośrednictwem strony internetowej www.compensa.pl .
- Ogólne warunki ubezpieczenia
- Kontakt dla rodziców do opiekuna szkoły:
Małgorzata Śliwka
Compensa T.U. S.A. Vienna Insurance Group
Oddział Wrocław
ul. Grabiszyńska 208, 53-235 Wrocław
Tel. +48 519 025 762, 887980103 lub 71 8890257
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Szczegóły
a) Stołowe Mountains National Park | ![]() |
b) Karkonoski National Park | ![]() |
c) Tatra National Park |
![]() |
Introduction
In Poland there are different kinds of National Parks, all worth visiting. All of them are unique, characteristic for their fauna and flora and can offer a lot to any tourist. Each of them is a living organism struggling with everyday problems, environmental threats and potential danger.
Your task will be to work on one of the Parks listed above, assigned to you by the teacher, and develop a leaflet describing and recommending the selected Park.
Task
In pairs, you are going to design and print out a leaflet about one of the Parks. Your leaflet will be handed out to foreign students from the Commenius Exchange Programme coming to our school, who will be working on the National Parks and endangered species from their countries. Before you start writing, you will have to:
- visit the suggested links and read the contents,
- decide on the size and layout of the leaflet,
- divide your pairwork, establish responsibilities.
Process
Your leaflet should have both factual and educational value, and should include the following elements:
- Location and the size of the Park,
- Nature values of the Park (fauna & flora, plant zones),
- Species under protection,
- Tourist infrastructure (how it is organized, tourist attractions and services, dangers connected with tourist traffic),
- Problems of the Park (e.g. industry in the vicinity, road network expansion).
Sources
We advise you to visit the following pages, which might be helpful.
Evaluation
Your task will be evaluated in a written form, and it will undergo the following criteria:
|
Minimalne 1 pkt |
Średnie 2 pkt |
Dobre 3 pkt |
Wzorowe 4 pkt |
Pkt |
Zawartość merytoryczna (poziom i jakość informacji) |
Duża rozbieżność w opracowanym materiale, brak istotnych informacji |
Poprawnie zrealizowany opis lecz brak szczegółowych informacji na zadane zagadnienia |
Pokaźny zbiór informacji lecz odpowiedzi na zagadnienia ujęte w schematyczny sposób |
Wymienione wszystkie wymagane odpowiedzi, ujęte w oryginalny sposób
|
1 - 4 |
Forma ulotki (aspekty techniczne, wrażenia estetyczne, stylistyka) |
Praca nieestetyczna, chaotyczna, brak przejrzystości, brak elementów graficznych |
Praca mało estetyczna, mało przejrzysta, w dużej mierze chaotyczna, mało elementów graficznych |
Praca estetyczna, przejrzysta, ciekawa graficznie |
Praca o dużej estetyce, bardzo przejrzysta, oryginalny pomysł graficzny |
1 - 4 |
Poprawność gramatyczna, zasób słownictwa |
Nieporadne użycie struktur składniowych, liczne błędy językowe i ortograficzne, ubogie słownictwo |
Ograniczony zakres struktur gramatycznych, podstawowe słownictwo, błędy językowe i ortograficzne |
Dosyć urozmaicone struktury gramatyczne, oraz słownictwo, nieliczne błędy językowe i ortograficzne |
Urozmaicone struktury gramatyczne, bogate słownictwo, sporadyczne błędy ortograficzne |
1 - 4 |
Koordynacja działań i zespołowość podczas pracy nad zadaniem (umiejętność współpracy w parze)
|
Całkowity brak współpracy |
Praca indywidualna, mała kolektywność |
Dobra współorganizacja pracy, współdziałanie w parze |
Doskonała, równomierna współpraca obu osób |
1 - 4 |
OCENA |
LICZBA PUNKTÓW |
CELUJĄCA |
16 - 15 |
BARDZO DOBRA |
14 – 13 |
DOBRA |
12 – 10 |
DOSTATECZNA |
9 – 8 |
DOPUSZCZAJĄCA |
7 – 6 |
NIEDOSTATECZNA |
5 – 0 |
Conclusions
Your task was to design a leaflet about one of the Polish National Parks. Now you are experts on them! You are going to share your knowledge with the students from the Commenius Exchange Programme, who will definitely appreciate your effort. Thanks to your leaflet the students will be more familiar with the National Park in your neighborhood, their values and their problems, and may, in the future, want to visit it.
Congratulations!
- Szczegóły
Wprowadzenie
Jesteście grupą ekologów pracującą dla Word Wildlife Fund (WWF), która ubiega się o pozyskanie środków finansowych od organizacji rządowej Government & Aid Agency (GAA) Funding na ratowanie zagrożonych gatunków zwierząt. Waszym zadaniem jest wystosowanie listu do tej organizacji z prośbą o przyznanie niezbędnych funduszy.
Zadanie
Zanim napiszecie list do tej organizacji, musicie wypełnić kilka zadań, pracując w grupach 3-4 osobowych. Oto co należy zrobić:
- wybrać i utworzyć listę zagrożonych gatunków (burza mózgów),
- za pomocą Internetu wyszukać informacji dotyczących występowania, charakterystyki oraz przyczyn zagrożenia wybranego gatunku,
- opracować sposób ratowania tego gatunku,
- wykorzystując zebrane informacje, napisać list formalny do GAA z prośbą o przyznanie niezbędnych funduszy, podając właściwe uzasadnienie. Pamiętajcie o tym, że od doboru trafnych argumentów zależy, czy te fundusze zostaną Wam przyznane.
Zasoby
Skorzystaj z następujących linków:
http://www.en.wikipedia.org/wiki/Endangered_species
http://www.endangeredspecie.com
Możesz również użyć następujących wyszukiwarek internetowych:
Proces
- Zostajesz przydzielony do zespołu złożonego z 3 – 4 uczniów zbierających informacje na temat zagrożonych gatunków. W grupie sporządzacie listę zagrożonych gatunków, a następnie dochodzicie do kompromisu i wybieracie jeden, nad którym chcecie pracować.
- Korzystając z podanych stron internetowych, wyszukujecie informacje dotyczące danego gatunku, które będą wam potrzebne do przygotowania właściwych argumentów.
- Piszecie w grupie formalny list do organizacji GAA, w którym zwracacie się z prośbą o przyznanie funduszy na ratowanie Waszego wybranego gatunku, podając uzasadnienie Waszego wyboru.
Ewaluacja
|
Minimalne 1 pkt |
Średnie 2 pkt |
Dobre 3 pkt |
Wzorowe 4 pkt |
Pkt |
Zawartość merytoryczna (poziom i jakość informacji, logiczna argumentacja i uzasadnienie wyboru) |
Duża rozbieżność w opracowanym materiale, krótki lub niepełny opis |
Poprawnie zrealizowany temat lecz brak szczegółów oraz uzasadnienia własnej opinii |
Pokaźny zbiór informacji lecz powściągliwa argumentacja i mało przekonywujące uzasadnienie |
Wymienione wszystkie wymagane informacje, obszerne, logiczne i poprawnie merytorycznie sformułowania dotyczące argumentacji i uzasadnienia wyboru
|
1 - 4 |
Forma listu (układ listu, zwroty charakterystyczne dla listu formalnego) |
Wypowiedź niespójna, niekonsekwentna. Brak wyodrębnienia graficznego głównych części listu. Praca niezgodna z wymaganą formą. |
Wypowiedź w dużej mierze niespójna, nielogiczna. Wyodrębnienie graficzne głównych części pracy. Wypowiedź częściowa zgodna z wymaganą formą |
Wypowiedź częściowo spójna, harmonijna. Wyodrębnienie wszystkich części pracy, na ogół poprawnie dobrane zwroty formalne |
Wypowiedź zgodna z wymaganą formą. Układ tekstu spójny i logiczny. Trafnie dobrane zwroty formalne
|
1 - 4 |
Poprawność gramatyczna, zasób słownictwa |
Nieporadne użycie struktur składniowych, liczne błędy językowe, ubogie słownictwo |
Ograniczony zakres struktur gramatycznych, podstawowe słownictwo, błędy językowe |
Dosyć urozmaicone struktury gramatyczne, oraz słownictwo, nieliczne błędy językowe |
Urozmaicone struktury gramatyczne, bogate słownictwo, sporadyczne błędy |
1 - 4 |
Koordynacja działań i zespołowość podczas pracy nad zadaniem (umiejętność współpracy w grupie)
|
Całkowity brak współpracy |
Praca indywidualna, mała kolektywność |
Dobra współorganizacja pracy, współdziałanie w grupie |
Doskonała współpraca całej grupy |
1 - 4 |
OCENA |
LICZBA PUNKTÓW |
CELUJĄCA |
16 - 15 |
BARDZO DOBRA |
14 – 13 |
DOBRA |
12 – 10 |
DOSTATECZNA |
9 – 8 |
DOPUSZCZAJĄCA |
7 – 6 |
NIEDOSTATECZNA |
5 – 0 |
Zakończenie
Celem Waszego projektu było wyszukanie informacji na temat zagrożonych gatunków, a następnie napisanie listu formalnego. Po wykonaniu tego zadania powinniście mieć świadomość złożoności i wagi problemu dotyczącego tych gatunków. Poszukiwanie zagrożonych gatunków dało Wam lepsze rozeznanie w świecie zwierząt, warunków, w jakich żyją oraz niebezpieczeństw, jakie na nie czyhają. Dowiedzieliście się również, w jaki sposób można im pomóc. Mamy nadzieję, że przygotowanie tego projektu pozwoliło Wam zapoznać się z nową angielską terminologią oraz że uwrażliwiło Was na omawianą problematykę.
- Szczegóły
Wprowadzenie
Biologia i chemia to wasza pasja. Wasza wiedza na temat biologii i chemii jest już całkiem spora, czas dowiedzieć się czegoś o ludziach, którzy mają znaczny wkład w rozwój tych dwóch nauk.
Zostaliście poproszeni o przedstawienie w formie ustnej prezentacji sławnego biologa lub chemika. Wasze opracowanie przedstawicie przed całą grupą.
Zadanie
Zanim stworzycie leksykon, musicie wypełnić kilka zadań, pracując w parach. Oto co należy zrobić:
- za pomocą Internetu wyszukać informacje dotyczące wylosowanej osoby,
- wyselekcjonować informacje potrzebne do stworzenia prezentacji,
- zastanowić się nad formą prezentacji.
Proces
- Dobieracie się w pary, w których będziecie wyszukiwać informacji na temat znanych osobistości z dziedziny biologii i chemii.
- Każda para losuje po jednym nazwisku sławnego biologa i chemika.
- Korzystając z podanych stron internetowych, wyszukujecie informacje dotyczące danych osób, które będą wam potrzebne do przygotowania prezentacji. Czas prezentacji nie powinien przekraczać 10 minut.
- W prezentacji powinny znajdować się odpowiedzi na następujące pytania:
- Jakie były najważniejsze fakty z życia i pracy biologa/chemika?
- Jakie było najważniejsze dzieło jego życia? Wytłumacz.
- Czy została po nim myśl często cytowana?
- W jaki sposób jego osiągnięcie wpłynęło na rozwój tych nauk?
- Jakie ciekawostki z życia uczonych możecie przytoczyć? Czy mieli oni ciekawe osobowości?
- W parach przygotujcie 2-4 pytania dotyczące swojego biologa lub chemika, na które pozostałe grupy będą musiały odpowiedzieć po wysłuchaniu waszej prezentacji ustnej.
- Po zaprezentowaniu przygotowanego przez Was materiału, ustnie zadajecie grupie swoje pytania i uzyskujecie odpowiedzi.
Zasoby
Możesz użyć następujących wyszukiwarek i stron internetowych:
Proponowana lista sławnych biologów i chemików:
Francis Crick/James Watson, Charles Darwin , Alexander Fleming, Alexander von Humboldt, Robert Koch, Luis Pasteur, Maria Skłodowska-Curie, George Cuvier, Albert Einstein, Niels Bohr, Kazimierz Funk, Amadeo Avogadro, Ludwik Hirszfeld.
Wasza praca będzie oceniona zespołowo. Przy ocenianiu pracy będą brane pod uwagę następujące elementy:
|
Minimalne
1 pkt
|
Średnie
2 pkt
|
Dobre
3 pkt
|
Wzorowe
4 pkt
|
Pkt |
Zawartość merytoryczna (poziom i jakość informacji, logiczne ich uporządkowanie) |
Duża rozbieżność w opracowanym materiale, krótki lub niepełna prezentacja (1-2 elem.) |
Poprawnie zrealizowany temat lecz brak odpowiedzi na zasadnicze pytania (3 elem.) |
Brakuje odpowiedzi na jedno, mniej ważne pytanie (4 elem.) |
Wymienione wszystkie wymagane informacje, logicznie uporządkowane (5 elem.) |
1 - 4 |
Ocena materiałów pomocnych przy prezentacji (styl i forma prezentacji) |
Forma prezentacji mało ciekawa, braki i uchybienia, brak rzetelnego przygotowania |
Forma prezentacji poprawna, lecz dosyć schematyczna |
Ciekawa forma prezentacji, dobry, przejrzysty styl, przedstawienie wszystkich informacji w dobrze uporządkowany sposób |
Bardzo ciekawa forma i styl prezentacji, przedstawienie informacji w interesujący sposób (np. eksponaty) |
1 - 4 |
Poprawność gramatyczna, zasób słownictwa, wymowa (ocena języka przekazu) |
Nieporadne użycie struktur składniowych, liczne błędy językowe, ubogie słownictwo, brak płynności wypowiedzi, niepoprawna wymowa i intonacja |
Ograniczony zakres struktur gramatycznych, podstawowe słownictwo, błędy językowe, wypowiedź niezbyt płynna, częściowo niepoprawna wymowa i intonacja |
Dosyć urozmaicone struktury gramatyczne, oraz słownictwo, nieliczne błędy językowe, poprawna wymowa z intonacją |
Urozmaicone struktury gramatyczne, bogate słownictwo, sporadyczne błędy, wymowa i intonacja poprawna |
1 - 4 |
Koordynacja działań i zespołowość podczas prezentacji (umiejętność współpracy w parze, zachowanie limitu czasowego)
|
Całkowity brak współpracy, chaos w przekazie, prezentacja zdecydowanie za krótka bądź za długa |
Dominacja jednej osoby, mała kolektywność, prezentacja za krótka bądź za długa |
Dobra współorganizacja pracy przy prezentacji, równomierne rozłożenie „sił”, nieznaczne przekroczenie limitu czasowego |
Bardzo dobra współpraca pary, ciekawy, nie schematyczny podział przy prezentowaniu materiału, widoczne zaangażowanie dwójki uczniów poparte dużą pewnością siebie, zachowanie limitu czasowego |
1 - 4 |
Przekaz ustny (styl, forma wypowiedzi, jej płynność)
|
Prezentacja odczytana z kartki bądź ekranu, za cicho i/lub za szybko, niewyraźnie, brak kontaktu wzrokowego |
Prezentacja w połowie odczytana, za cicho, sporadyczny kontakt wzrokowy |
Sporadyczne posługiwanie się kartką, przekaz dosyć głośny i wyraźny, kontakt wzrokowy |
Głośny, wyraźny przekaz, bez użycia kartki, zachowany kontakt wzrokowy |
1 - 4 |
OCENA |
LICZBA PUNKTÓW |
CELUJĄCA |
20 - 19 |
BARDZO DOBRA |
18 – 17 |
DOBRA |
16 – 15 |
DOSTATECZNA |
14 – 12 |
DOPUSZCZAJĄCA |
11 – 10 |
NIEDOSTATECZNA |
9 – 0 |
Zakończenie
Celem Waszego projektu było wyszukanie informacji na temat znanych biologów i chemików, a następnie zaprezentowanie zebranych informacji w formie ustnej. Po wykonaniu tego zadania oraz odpowiedzeniu na przygotowane przez Was pytania powinniście mieć szerszą wiedzę na temat życia i dokonań najznamienitszych postaci z dziedzin biologii i chemii.
- Szczegóły
Wprowadzenie
Istnieje wiele ziół w Polsce i na świecie, których zastosowanie nie jest wszystkim szeroko znane. Waszym zadaniem będzie przybliżenie niektórych z nich w formie ustnej prezentacji.
Zadanie
Zadanie Wasze będzie polegało na przedstawieniu 3-4 ziół w formie ustnej prezentacji. Możecie wspomóc swoją wypowiedź pomocami w postaci: programu Power-point, stworzonego przez Was zielnika, plakatu, przygotowanej degustacji, zdjęć, fotografii itp.
Wybrane przez Was zioła muszą należeć do określonej, losowo-wybranej kategorii:
- Zioła wykorzystywane w medycynie (medicinal herbs)
- Zioła wykorzystywane w kosmetyce (cosmetic herbs)
- Zioła wykorzystywane w kuchni (culinary herbs)
- Zioła szkodliwe (toxic herbs)
W swojej prezentacji powinniście skupić się na następujących elementach:
- opis rośliny (liście, rozmiary, ewentualnie typ kwiatostanu),
- występowanie, czy powszechnie znana jest w Polsce,
- która część rośliny jest wykorzystywana (np. korzeń, liść, kwiat),
- działanie rośliny i zastosowanie, skutki (jaki ma wpływ na organizm),
- uzasadnienie wyboru i wyrażenie opinii.
Zasoby
Skorzystaj z następujących linków:
http://en.wikipedia.org/wiki/Herb
http://www.realtime.net/anr/herbs.html
Proces
- Dobieracie się w pary, a następnie losujecie jedną z w/w kategorii iół.
- Korzystając z Internetu, wspólnie wybieracie 3-4 zioła z wylosowanej kategorii, a następnie wyszukujecie informacje potrzebne do stworzenia prezentacji.
- Pamiętajcie o zawarciu wszystkich wymaganych elementów.
- Zastanówcie się, jakie dodatkowe pomoce wizualne użyjecie do wzbogacenia Waszej wypowiedzi. Wspólnie je opracujcie.
- Przygotujcie ustną prezentację, której długość nie powinna przekroczyć 5-7 minut.
- Na realizację projektu macie około 2 tygodni.
Ewaluacja
Kryterium |
Minimalne 1 pkt |
Średnie 2 pkt |
Dobre 3 pkt |
Wzorowe 4 pkt |
Pkt |
Zawartość merytoryczna (poziom i jakość informacji, logiczna argumentacja i uzasadnienie wyboru) |
Duża rozbieżność w opracowanym materiale, krótki lub niepełny opis |
Poprawnie zrealizowany temat lecz brak istotnych szczegółów oraz uzasadnienia wyboru ziół |
Realizacja wszystkich wymaganych elementów w dość pobieżny sposób |
Wymienione wszystkie wymagane informacje, obszerne, logiczne i poprawnie merytorycznie sformułowania dotyczące argumentacji i uzasadnienia wyboru |
1 - 4 |
Ogólne wrażenia estetyczne (styl i forma prezentacji) |
Prezentacja mało ciekawa, brak rzetelnego przygotowania |
Prezentacja ciekawa lecz dosyć schematyczna |
Bardzo ciekawa prezentacja, dobry styl, przedstawienie wszystkich informacji w dobrze uporządkowany sposób |
Wzorowa, oryginalna prezentacja, przedstawienie informacji w interesujący sposób (np. eksponaty) |
1 - 4 |
Poprawność gramatyczna, zasób słownictwa, płynność wypowiedzi, wymowa |
Nieporadne użycie struktur składniowych, liczne błędy językowe, ubogie słownictwo, brak płynności wypowiedzi, niepoprawna wymowa i intonacja |
Ograniczony zakres struktur gramatycznych, podstawowe słownictwo, błędy językowe, wypowiedź niezbyt płynna, częściowo niepoprawna wymowa i intonacja |
Dosyć urozmaicone struktury gramatyczne, oraz słownictwo, nieliczne błędy językowe, wypowiedź płynna, poprawna wymowa z intonacją |
Urozmaicone struktury gramatyczne, bogate słownictwo, sporadyczne błędy, wypowiedź płynna, wymowa i intonacja poprawna |
1 - 4 |
Koordynacja działań i zespołowość podczas prezentacji (umiejętność współpracy w parze) |
Całkowity brak współpracy |
Dominacja jednej osoby, mała kolektywność |
Dobra współorganizacja pracy przy prezentacji, równomierne rozłożenie „sił”, widoczne zaangażowanie uczniów w realizację projektu |
Doskonała współpraca pary, widoczne zaangażowanie wszystkich uczniów poparte dużą pewnością siebie |
1 - 4 |
Przekaz ustny |
Prezentacja odczytana z kartki bądź ekranu, cicho, niewyraźnie, brak kontaktu wzrokowego |
Prezentacja w połowie odczytana, za cicho, sporadyczny kontakt wzrokowy |
Sporadyczne posługiwanie się kartką , przekaz dosyć głośny i wyraźny, kontakt wzrokowy |
Głośny, wyraźny przekaz, bez użycia kartki, zachowany kontakt wzrokowy |
1 - 4 |
Wymagane informacje
|
|
Celem Waszego projektu było wyszukanie informacji na temat wybranych ziół, a następnie zaprezentowanie ich w formie ustnej przed całą grupą. Po wykonaniu tego zadania powinniście mieć szerszą wiedzę na temat rodzajów ziół, ich występowania oraz zastosowania. Mamy nadzieję, że nowo zdobyta wiedza zainspiruje Was do dalszych badań i dociekań, a wiosna i zbliżające się wakacje umożliwią Wam odszukanie tych ziół w naturze.
Życzymy powodzenia!
- Szczegóły
Strona 1 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec