logo LOVII
godło Polski
logo MEN
logo BIP
logo 50 lat

Zlote liceum 2023

Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” potwierdza, że Liceum Ogólnokształcące nr VII im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego we Wrocławiu jest wśród 100 najlepszych liceów ogólnokształcących w Polsce sklasyfikowanych w XXVI Rankingu Liceów i Techników PERSPEKTYWY 2024 i przysługuje mu tytuł „Złotej Szkoły 2024” 

Ukraina serce

Ukraina

SOLIDARNI Z UKRAINĄ

Licznik odwiedzin

Odwiedzających w tym miesiącu 369

Wszystkich odwiedzających 1313228

Na stronie jest 25 gości i brak zalogowanych użytkowników online

Pojedyncze artykuły

Sprawozdanie finansowe jednostki za rok 2023 zostało opublikowane na stronie https://bip.cui.wroclaw.pl/ w zakładce Sprawozdania finansowe obsługiwanych jednostek oświatowych

Uczniowie LO nr VII mają możliwość uzyskania dostępu do Wrocławskiej Platformy Edukacyjnej Centrum Kształcenia Praktycznego, w ramach której mogą korzystać z licencji Exchange Online (Plan 1) for students oraz Office 365 A1 for students.

Regulamin korzystania z Platformy jest na stronie https://pe.edu.wroclaw.pl/regulamin
 
Na stronie tej dostępny jest wniosek, który należy wypełnić i złożyć w sekretariacie szkoły.
 
Po założeniu konta uczeń do ukończenia nauki w jednostce oświatowej prowadzonej przez Gminę Wrocław ma bezpłatny dostęp do platformy e-learningowej Moodle (na stronie https://pe.edu.wroclaw.pl) oraz do usługi Office 365 (na stronie https://portal.office.com), w ramach której dostępne są wersje online programów: Outlook, Word, PowerPoint, SharePoint, Sway, OneDrive, Excel, OneNote i Teams.

Drodzy uczniowie. Konkurs na Wasze, nowe  Logo został rozstrzygnięty !!!

W razie zaistniałej szkody w sekretariacie szkoły należy wpisać typ i nuner polisy oraz opieczętować wniosek. Następnie rodzic (lub pełnoletni uczeń) uzupełnia wniosek, załącza dokumentację medyczną (kopie lub oryginały, w przypadku rachunków muszą być oryginały).

Forma zgłoszenia szkody:

    • infolinia czynna 7 dni w tygodniu w godz. 6.00-22.00:
      801 120 000 (opłata jak za połączenie lokalne)
      22 501 61 00
    • pisemnie za pośrednictwem poczty na adres:

Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group, 02-342 Warszawa, Al. Jerozolimskie 162 z dopiskiem: szkoda z NNW Szkolne,

    • osobiście w każdej jednostce terenowej Compensy,
    • za pośrednictwem strony internetowej www.compensa.pl .

Małgorzata Śliwka
Compensa T.U. S.A. Vienna Insurance Group 

Oddział Wrocław 
ul. Grabiszyńska 208, 53-235  Wrocław 
Tel. +48 519 025 762, 887980103 lub 71 8890257
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

a) Stołowe Mountains National Park   smnp
 b) Karkonoski National Park  knp
 
c) Tatra National Park
 tnp


 
 

Introduction

 

In Poland there are different kinds of National Parks, all worth visiting. All of them are unique, characteristic for their fauna and flora and can offer a lot to any tourist. Each of them is a living organism struggling with everyday problems, environmental threats and potential danger.

 

Your task will be to work on one of the Parks listed above, assigned to you by the teacher, and develop a leaflet describing and recommending the selected Park.

 

Task

 

In pairs, you are going to design and print out a leaflet about one of the Parks. Your leaflet will be handed out to foreign students from the Commenius Exchange Programme coming to our school, who will be working on the National Parks and endangered species from their countries. Before you start writing, you will have to:

  • visit the suggested links and read the contents,
  • decide on the size and layout of the leaflet,
  • divide your pairwork, establish responsibilities.

Process

 

Your leaflet should have both factual and educational value, and should include the following elements:

  • Location and the size of the Park,
  • Nature values of the Park (fauna & flora, plant zones),
  • Species under protection,
  • Tourist infrastructure (how it is organized, tourist attractions and services, dangers connected with tourist traffic),
  • Problems  of the Park (e.g. industry in the vicinity, road network expansion).

Sources

 

We advise you to visit the following pages, which might be helpful.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Evaluation

 

Your task will be evaluated in a written form, and it will undergo the following criteria:

 

 

Minimalne

1 pkt

Średnie

2 pkt

Dobre

3 pkt

Wzorowe

4 pkt

 

Pkt

Zawartość merytoryczna (poziom i jakość informacji)

Duża

rozbieżność w opracowanym materiale, brak istotnych informacji

Poprawnie zrealizowany opis lecz brak szczegółowych informacji na zadane zagadnienia

Pokaźny zbiór informacji lecz odpowiedzi na zagadnienia ujęte w schematyczny sposób

Wymienione wszystkie wymagane odpowiedzi,  ujęte w oryginalny sposób

 

 

 

 

 

 

1 - 4

Forma ulotki (aspekty techniczne, wrażenia estetyczne, stylistyka)

Praca nieestetyczna, chaotyczna, brak przejrzystości, brak elementów graficznych

Praca mało estetyczna, mało przejrzysta, w dużej mierze chaotyczna, mało elementów graficznych

Praca estetyczna, przejrzysta, ciekawa graficznie

Praca o dużej estetyce, bardzo przejrzysta, oryginalny pomysł graficzny

 

 

 

1 - 4

Poprawność gramatyczna, zasób słownictwa

Nieporadne użycie struktur składniowych, liczne błędy językowe i ortograficzne, ubogie słownictwo

Ograniczony zakres struktur gramatycznych, podstawowe słownictwo, błędy językowe i ortograficzne

Dosyć urozmaicone struktury gramatyczne, oraz słownictwo, nieliczne błędy językowe i ortograficzne

Urozmaicone struktury gramatyczne, bogate słownictwo, sporadyczne błędy ortograficzne

 

 

 

 

1 - 4

Koordynacja działań i zespołowość podczas pracy nad zadaniem (umiejętność współpracy w parze)

 

Całkowity brak współpracy

Praca indywidualna, mała kolektywność

Dobra współorganizacja pracy, współdziałanie w parze

Doskonała, równomierna współpraca obu osób

 

 

 

1 - 4

 
 

OCENA

LICZBA PUNKTÓW

CELUJĄCA

16 - 15

BARDZO DOBRA

14 – 13

DOBRA

12 – 10

DOSTATECZNA

9 – 8

DOPUSZCZAJĄCA

7 – 6

NIEDOSTATECZNA

5 – 0

 

Conclusions

 

Your task was to design a leaflet about one of the Polish National Parks. Now you are experts on them! You are going to share your knowledge with the students from the Commenius Exchange Programme, who will definitely appreciate your effort. Thanks to your leaflet the students will be more familiar with the National Park in your neighborhood, their values and their problems, and may, in the future, want to visit it.

 

Congratulations!

 

Wprowadzenie

 

Jesteście grupą ekologów pracującą dla Word Wildlife Fund (WWF), która ubiega się o pozyskanie środków finansowych od organizacji rządowej Government & Aid Agency (GAA) Funding na ratowanie zagrożonych gatunków zwierząt. Waszym zadaniem jest wystosowanie listu do tej organizacji z prośbą o przyznanie niezbędnych funduszy.

 

Zadanie

 

Zanim napiszecie list do tej organizacji, musicie wypełnić kilka zadań, pracując w grupach 3-4 osobowych. Oto co należy zrobić:

 
  • wybrać i utworzyć listę zagrożonych gatunków (burza mózgów), 
  • za pomocą Internetu wyszukać informacji dotyczących występowania, charakterystyki oraz przyczyn zagrożenia wybranego gatunku, 
  • opracować sposób ratowania tego gatunku, 
  • wykorzystując zebrane informacje, napisać list formalny do GAA z prośbą o przyznanie niezbędnych funduszy, podając właściwe uzasadnienie. Pamiętajcie o tym, że od doboru trafnych argumentów zależy, czy te fundusze zostaną Wam przyznane.
 

Zasoby

 

Skorzystaj z następujących linków:

 

http://www.panda.org

 

http://www.worldlife.org

 

http://www.en.wikipedia.org/wiki/Endangered_species

 

http://www.endangeredspecie.com

 

Możesz również użyć następujących wyszukiwarek internetowych:

 

http://www.google.pl

 

http://www.yahoo.com

 

Proces

  
  • Zostajesz przydzielony do zespołu złożonego z 3 – 4 uczniów zbierających informacje na temat zagrożonych gatunków. W grupie sporządzacie listę zagrożonych gatunków, a następnie dochodzicie do kompromisu i wybieracie jeden, nad którym chcecie pracować.
 
  • Korzystając z podanych stron internetowych, wyszukujecie informacje dotyczące danego gatunku, które będą wam potrzebne do przygotowania właściwych argumentów.
 
  • Piszecie w grupie formalny list do organizacji GAA, w którym zwracacie się z prośbą o przyznanie funduszy na ratowanie Waszego wybranego gatunku, podając uzasadnienie Waszego wyboru.
 

Ewaluacja

Wasza praca będzie oceniona zespołowo. Przy ocenianiu pracy będą brane pod uwagę następujące elementy:
 
 

 

Minimalne

1 pkt

Średnie

2 pkt

Dobre

 3 pkt

Wzorowe

4 pkt

 

Pkt

Zawartość merytoryczna (poziom i jakość informacji, logiczna argumentacja i uzasadnienie wyboru)

Duża

rozbieżność w opracowanym materiale, krótki lub niepełny opis

Poprawnie zrealizowany temat lecz brak szczegółów oraz uzasadnienia własnej opinii

Pokaźny zbiór informacji lecz powściągliwa argumentacja i mało przekonywujące uzasadnienie

Wymienione wszystkie wymagane informacje, obszerne, logiczne i poprawnie merytorycznie sformułowania dotyczące argumentacji i uzasadnienia wyboru

 

 

 

 

 

 

1 - 4

Forma listu (układ listu, zwroty charakterystyczne dla listu formalnego)

Wypowiedź niespójna, niekonsekwentna. Brak wyodrębnienia graficznego głównych części  listu. Praca niezgodna z wymaganą formą.

Wypowiedź w dużej mierze niespójna, nielogiczna. Wyodrębnienie graficzne głównych części pracy. Wypowiedź częściowa zgodna z wymaganą formą

Wypowiedź częściowo spójna, harmonijna. Wyodrębnienie wszystkich części pracy, na ogół poprawnie dobrane zwroty formalne

Wypowiedź zgodna z wymaganą formą. Układ tekstu spójny i logiczny. Trafnie dobrane zwroty formalne

 

 

 

 

1 - 4

Poprawność gramatyczna, zasób słownictwa

Nieporadne użycie struktur składniowych, liczne błędy językowe, ubogie słownictwo

Ograniczony zakres struktur gramatycznych, podstawowe słownictwo, błędy językowe

Dosyć urozmaicone struktury gramatyczne, oraz słownictwo, nieliczne błędy językowe

Urozmaicone struktury gramatyczne, bogate słownictwo, sporadyczne błędy

 

 

 

 

1 - 4

Koordynacja działań i zespołowość podczas pracy nad zadaniem (umiejętność współpracy w grupie)

 

Całkowity brak współpracy

Praca indywidualna, mała kolektywność

Dobra współorganizacja pracy, współdziałanie w grupie

Doskonała współpraca całej grupy

 

 

 

1 - 4

 
 

OCENA

LICZBA PUNKTÓW

CELUJĄCA

16 - 15

BARDZO DOBRA

14 – 13

DOBRA

12 – 10

DOSTATECZNA

9 – 8

DOPUSZCZAJĄCA

7 – 6

NIEDOSTATECZNA

5 – 0

 
 

Zakończenie

 
 


Celem Waszego projektu  było wyszukanie informacji na temat zagrożonych gatunków, a następnie napisanie listu formalnego. Po wykonaniu tego zadania powinniście mieć świadomość złożoności i wagi problemu dotyczącego tych gatunków. Poszukiwanie zagrożonych gatunków dało Wam lepsze rozeznanie w świecie zwierząt, warunków, w jakich żyją oraz niebezpieczeństw, jakie na nie czyhają. Dowiedzieliście się również, w jaki sposób można im pomóc. Mamy nadzieję, że przygotowanie tego projektu pozwoliło Wam zapoznać się z nową angielską terminologią oraz że uwrażliwiło Was na omawianą problematykę.

Wprowadzenie

 

Biologia i chemia to wasza pasja. Wasza wiedza na temat biologii i chemii jest już całkiem spora, czas dowiedzieć się czegoś o ludziach, którzy mają znaczny wkład w rozwój tych dwóch nauk.

 

Zostaliście poproszeni o przedstawienie w formie ustnej prezentacji sławnego biologa lub chemika. Wasze opracowanie przedstawicie przed całą grupą.

 

Zadanie

 

Zanim stworzycie leksykon, musicie wypełnić kilka zadań, pracując w parach. Oto co należy zrobić:

  • za pomocą Internetu wyszukać informacje dotyczące wylosowanej osoby,
  • wyselekcjonować informacje potrzebne do stworzenia prezentacji,
  • zastanowić się nad formą prezentacji.

Proces

 
  • Dobieracie się w pary, w których będziecie wyszukiwać  informacji na temat znanych osobistości z dziedziny biologii i chemii. 
  • Każda para losuje po jednym nazwisku sławnego biologa i chemika.
  • Korzystając z podanych stron internetowych, wyszukujecie informacje dotyczące danych osób, które będą wam potrzebne do przygotowania prezentacji. Czas prezentacji nie powinien przekraczać 10 minut.
  • W prezentacji powinny znajdować się odpowiedzi na następujące pytania:
    • Jakie były najważniejsze fakty z życia i pracy biologa/chemika?
    • Jakie było najważniejsze dzieło jego życia? Wytłumacz.
    • Czy została po nim myśl często cytowana? 
    • W jaki sposób jego osiągnięcie wpłynęło na rozwój tych nauk?
    • Jakie ciekawostki z życia uczonych możecie przytoczyć? Czy mieli oni ciekawe osobowości?
  • W parach przygotujcie 2-4 pytania dotyczące swojego biologa lub chemika, na które pozostałe grupy będą musiały odpowiedzieć po wysłuchaniu waszej prezentacji ustnej. 
  • Po zaprezentowaniu przygotowanego przez Was materiału, ustnie zadajecie grupie swoje pytania i uzyskujecie odpowiedzi. 
 

Zasoby

 

Możesz użyć następujących wyszukiwarek i stron internetowych:

 
 
 

Proponowana lista sławnych biologów i chemików:

Francis Crick/James Watson, Charles Darwin , Alexander Fleming, Alexander von Humboldt, Robert Koch, Luis Pasteur, Maria Skłodowska-Curie, George Cuvier, Albert Einstein, Niels Bohr, Kazimierz Funk, Amadeo Avogadro, Ludwik Hirszfeld.

Ewaluacja

Wasza praca będzie oceniona zespołowo. Przy ocenianiu pracy będą brane pod uwagę następujące elementy:

 

Minimalne
 1 pkt
Średnie
2 pkt
Dobre
3 pkt
Wzorowe
4 pkt

Pkt

Zawartość merytoryczna (poziom i jakość informacji, logiczne ich uporządkowanie)

Duża rozbieżność w opracowanym materiale, krótki lub niepełna prezentacja (1-2 elem.)

Poprawnie zrealizowany temat lecz brak odpowiedzi na zasadnicze pytania (3 elem.)

Brakuje odpowiedzi na jedno, mniej ważne pytanie (4 elem.)

Wymienione wszystkie wymagane informacje, logicznie uporządkowane (5 elem.)

1 - 4

Ocena materiałów pomocnych przy prezentacji  (styl i forma prezentacji)

Forma prezentacji mało ciekawa, braki i uchybienia, brak rzetelnego przygotowania

Forma prezentacji poprawna, lecz dosyć schematyczna

Ciekawa forma prezentacji, dobry, przejrzysty styl, przedstawienie wszystkich informacji w dobrze uporządkowany sposób

Bardzo ciekawa forma i styl prezentacji, przedstawienie informacji w interesujący sposób (np. eksponaty)

1 - 4

Poprawność gramatyczna, zasób słownictwa, wymowa (ocena języka przekazu)

Nieporadne użycie struktur składniowych, liczne błędy językowe, ubogie słownictwo, brak płynności wypowiedzi, niepoprawna wymowa i intonacja

Ograniczony zakres struktur gramatycznych, podstawowe słownictwo, błędy językowe, wypowiedź niezbyt płynna, częściowo niepoprawna wymowa i intonacja

Dosyć urozmaicone struktury gramatyczne, oraz słownictwo, nieliczne błędy językowe, poprawna wymowa z intonacją

Urozmaicone struktury gramatyczne, bogate słownictwo, sporadyczne błędy, wymowa i intonacja poprawna

1 - 4

Koordynacja działań i zespołowość podczas prezentacji (umiejętność współpracy w parze, zachowanie limitu czasowego)

 Całkowity brak współpracy, chaos w przekazie, prezentacja zdecydowanie za krótka bądź za długa

Dominacja jednej osoby, mała kolektywność, prezentacja za krótka bądź za długa

Dobra współorganizacja pracy przy prezentacji, równomierne rozłożenie „sił”, nieznaczne przekroczenie limitu czasowego 

Bardzo dobra współpraca pary, ciekawy, nie schematyczny podział przy prezentowaniu materiału, widoczne zaangażowanie dwójki uczniów poparte dużą pewnością siebie, zachowanie limitu czasowego

1 - 4

Przekaz ustny (styl, forma wypowiedzi, jej płynność)

Prezentacja odczytana z kartki bądź ekranu, za cicho i/lub za szybko, niewyraźnie, brak kontaktu wzrokowego

Prezentacja w połowie odczytana, za cicho, sporadyczny kontakt wzrokowy

Sporadyczne posługiwanie się kartką, przekaz dosyć głośny i wyraźny, kontakt wzrokowy

Głośny, wyraźny przekaz,  bez użycia kartki, zachowany kontakt wzrokowy

1 - 4

 

 

OCENA

LICZBA PUNKTÓW

CELUJĄCA

20 - 19

BARDZO DOBRA

18 – 17

DOBRA

16 – 15

DOSTATECZNA

14 – 12

DOPUSZCZAJĄCA

11 – 10

NIEDOSTATECZNA

9 – 0


Zakończenie
 

Celem Waszego projektu  było wyszukanie informacji na temat znanych biologów i chemików, a następnie zaprezentowanie zebranych informacji w formie ustnej. Po wykonaniu tego zadania oraz odpowiedzeniu na przygotowane przez Was pytania powinniście mieć szerszą wiedzę na temat życia i dokonań najznamienitszych postaci z dziedzin biologii i chemii.

 

Cosmetic Herbs


Culinary herbs


herbs toxic herbs

 

Arnica Montana, Green Tea

 

 

Wprowadzenie

 

Istnieje wiele ziół w Polsce i na świecie, których zastosowanie nie jest wszystkim szeroko znane. Waszym zadaniem będzie przybliżenie niektórych z nich w formie ustnej prezentacji.

 

Zadanie

 

Zadanie Wasze będzie polegało na przedstawieniu 3-4 ziół w formie ustnej prezentacji. Możecie wspomóc swoją wypowiedź  pomocami w postaci: programu Power-point, stworzonego przez Was zielnika, plakatu, przygotowanej degustacji, zdjęć, fotografii itp.

 

Wybrane przez Was zioła muszą należeć do określonej, losowo-wybranej kategorii:

  • Zioła wykorzystywane w medycynie (medicinal herbs)
  • Zioła wykorzystywane w kosmetyce (cosmetic herbs)
  • Zioła wykorzystywane w kuchni (culinary herbs)
  • Zioła szkodliwe (toxic herbs)

W swojej prezentacji powinniście skupić się na następujących elementach:

  • opis rośliny (liście, rozmiary, ewentualnie typ kwiatostanu),
  • występowanie, czy powszechnie znana jest w Polsce,
  • która część rośliny jest wykorzystywana (np. korzeń, liść, kwiat),
  • działanie rośliny i zastosowanie, skutki (jaki ma wpływ na organizm),
  • uzasadnienie wyboru i wyrażenie opinii.

Zasoby

 

Skorzystaj z następujących linków:

 

http://www.herbs.org

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Herb

 

http://www.realtime.net/anr/herbs.html

Możesz również użyć następujących wyszukiwarek internetowych:

http://www.google.pl

 

http://www.yahoo.com

 

Proces

  • Dobieracie się w pary, a następnie losujecie jedną z w/w kategorii iół.
  • Korzystając z Internetu, wspólnie wybieracie 3-4 zioła z wylosowanej  kategorii, a następnie wyszukujecie informacje potrzebne do stworzenia prezentacji.
  • Pamiętajcie o zawarciu wszystkich wymaganych elementów.
  • Zastanówcie się, jakie dodatkowe pomoce wizualne użyjecie do wzbogacenia Waszej wypowiedzi. Wspólnie je opracujcie.
  • Przygotujcie ustną prezentację, której długość nie powinna przekroczyć 5-7 minut.
  • Na realizację projektu macie około 2 tygodni.

Ewaluacja

Wasza prezentacja będzie oceniona w parach. Przy ocenianiu pracy będą brane pod uwagę następujące elementy:
 
 Kryterium

Minimalne

1 pkt

Średnie

2 pkt

Dobre

3 pkt

Wzorowe

4 pkt

Pkt

Zawartość merytoryczna (poziom i jakość informacji, logiczna argumentacja i uzasadnienie wyboru)

Duża

rozbieżność w opracowanym materiale, krótki lub niepełny opis

Poprawnie zrealizowany temat lecz brak istotnych szczegółów oraz uzasadnienia wyboru ziół

Realizacja wszystkich wymaganych elementów w dość pobieżny sposób

Wymienione wszystkie wymagane informacje, obszerne, logiczne i poprawnie merytorycznie sformułowania dotyczące argumentacji i uzasadnienia wyboru

 

 

 

 

 

 

1 - 4

Ogólne wrażenia estetyczne (styl i forma prezentacji)

Prezentacja mało ciekawa, brak rzetelnego przygotowania

Prezentacja ciekawa lecz dosyć schematyczna

Bardzo ciekawa prezentacja, dobry styl, przedstawienie wszystkich informacji w dobrze uporządkowany sposób

Wzorowa, oryginalna prezentacja, przedstawienie informacji w interesujący sposób (np. eksponaty)

 

 

 

 

1 - 4

Poprawność gramatyczna, zasób słownictwa, płynność wypowiedzi, wymowa

Nieporadne użycie struktur składniowych, liczne błędy językowe, ubogie słownictwo, brak płynności wypowiedzi, niepoprawna wymowa i intonacja

Ograniczony zakres struktur gramatycznych, podstawowe słownictwo, błędy językowe, wypowiedź niezbyt płynna, częściowo niepoprawna wymowa i intonacja

Dosyć urozmaicone struktury gramatyczne, oraz słownictwo, nieliczne błędy językowe, wypowiedź płynna, poprawna wymowa z intonacją

Urozmaicone struktury gramatyczne, bogate słownictwo, sporadyczne błędy, wypowiedź płynna, wymowa i intonacja poprawna

 

 

 

 

 

1 - 4

Koordynacja działań i zespołowość podczas prezentacji (umiejętność współpracy w parze)

Całkowity brak współpracy

Dominacja jednej osoby, mała kolektywność

Dobra współorganizacja pracy przy prezentacji, równomierne rozłożenie „sił”, widoczne zaangażowanie uczniów w realizację projektu

Doskonała współpraca pary, widoczne zaangażowanie wszystkich uczniów poparte dużą pewnością siebie

 

 

 

1 - 4

Przekaz ustny

Prezentacja odczytana z kartki bądź ekranu, cicho, niewyraźnie, brak kontaktu wzrokowego

Prezentacja w połowie odczytana, za cicho, sporadyczny kontakt wzrokowy

Sporadyczne posługiwanie się kartką , przekaz dosyć głośny i wyraźny, kontakt wzrokowy

Głośny, wyraźny przekaz,  bez użycia kartki, zachowany kontakt wzrokowy

 

 

1 - 4

Wymagane informacje 

 

  • opis rośliny (liście, rozmiary, ewentualnie typ kwiatostanu),
  • występowanie, czy powszechnie znana jest w Polsce,
  • która część rośliny jest wykorzystywana (np. korzeń, liść, kwiat),
  • działanie rośliny i zastosowanie, skutki (jaki ma wpływ na organizm),
  • uzasadnienie wyboru i wyrażenie opinii.

OCENA

LICZBA PUNKTÓW

CELUJĄCA

20 - 19

BARDZO DOBRA

18– 17

DOBRA

16 – 15

DOSTATECZNA

14 – 12

DOPUSZCZAJĄCA

11 – 10

NIEDOSTATECZNA

9 – 0

 
 
Zakończenie

Celem Waszego projektu  było wyszukanie informacji na temat wybranych ziół, a następnie zaprezentowanie ich w formie ustnej przed całą grupą. Po wykonaniu tego zadania powinniście mieć szerszą wiedzę na temat rodzajów ziół, ich występowania oraz zastosowania. Mamy nadzieję, że nowo zdobyta wiedza zainspiruje Was do dalszych badań i dociekań, a wiosna i zbliżające się wakacje umożliwią Wam odszukanie tych ziół w naturze.

 

Życzymy powodzenia!

 

Do góry