Klub Europejski Liceum Ogólnokształcącego Nr VII we Wrocławiu

» Strona Główna » Program

Plan pracy

Szkolnego Klubu Europejskiego, MŁODZI EUROPEJCZYCY

podstawowe cele działania Klubu

  • Budowanie świadomości europejskiej.
  • popularyzowanie idei integracji europejskiej.
  • propagowanie wśród młodzieży wiedzy o Europie, polsce, regionie i wspólnym dziedzictwie kulturowym.
  • popularyzowanie wiedzy o instytucjach europejskich, krajach członkowskich Unii Europejskiej.
  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za pokój, obronę praw człowieka, ochronę środowiska, bezpieczeństwo wszystkich narodów.

podstawowe zadania

  • Gromadzenie aktualnych informacji o polsce, Europie i świecie.
  • Organizowanie spotkań informacyjnych.
  • prowadzenie konkursów na tematy związane z Europą.
  • Opracowanie własnych materiałów informacyjnych, szkoleniowych.
  • Organizowanie imprez szkolnych i obchodów "Dnia Europy".
  • Wymiana doświadczeń z innymi klubami.

Formy działalności

Lp. Forma działalności Uwagi organizacyjne
1. Gromadzenie materiałów informacyjnych "Klubowa teczka"
* Każdy członek klubu ma "klubową teczkę", w której na bieżąco gromadzi materiały z różnych gazet i czasopism.
* podczas spotkań "klubowicze" prezentują posiadane informacje, aktualizując jednocześnie swoją wiedzę.
* "Klubowa teczka" może być dobrym źródłem wiedzy podczas lekcji, np. WOS, historii, geografii.
"Europejska biblioteka"
* Stworzenie własnej biblioteczki, w którym znajdować się będą książki, foldery, broszury.
2. Gazetka ścienna Członkowie klubu powinni zadbać o to, by jego istnienie było widoczne zaraz po wejściu do szkoły.:
* tablica aktualności i komunikatów
* tablica edukacyjna a zarazem dekoracyjna.
3. Gazeta Klubu Europejskiego Stała rubryka w szkolnej gazetce
* Jeżeli w szkole ukaże się gazeta, to poprosimy o stałą rubrykę dla klubu.
* Członkowie klubu będą odpowiedzialni za terminowe dostarczanie artykułów dotyczących Europy, Unii Europejskiej, procesów integracyjnych.

4. Konkursy W szkole
* Konkursy plastyczne, np.: logo klubu, klubowa kartka pocztowa, znaczek pocztowy, klubowa pieczątka, plakietka, plakat, ekslibris.
* Konkursy wiedzy o Europie, np.:
"Europejskie ABC" - z zakresu przedmiotu WOS
"W granicach Europy" - konkurs geograficzny.
* Konkurs literacki, np. wiersze o Europie; esej na temat "polska Europie, światu", "Być Europejczykiem i żyć w zjednoczonej Europie".
poza szkołą
* Udział w konkursach prowadzonych przez placówki oświatowe, instytucje, fundacje i organizacje.
5. Tematyczne wystawy * "Wizytówki" państw UE: mapa kraju, dane ogólne, miasta o znaczeniu turystycznym, gospodarczym, ciekawostki, atuty.
* Znani ludzie: polityka, nauka, literatura, muzyka, sztuka, filozofia, sport itp.
* Słynne zabytki Europy i obiekty wpisane na listę światowego Dziedzictwa Kulturowego.
* Europejskie uniwersytety i Nagrody Nobla.
6. "Tydzień Europejski" W ramach "Tygodnia Europejskiego" planujemy wiele ciekawych imprez dotyczących państw UE.
* prelekcja, np. na temat "System oświatowy we Francji".
* Spotkanie z obcokrajowcami mieszkającymi w naszym mieście czy regionie.
* pokaz filmów video.
* pokaz slajdów.
* Lekcje otwarte, np. z geografii, historii, WOS, informatyki czy też lekcje wychowawcze.
* Wystawa pamiątek z podróży.
* Degustacja narodowych potraw.
* pokaz strojów ludowych.
* pokaz tańców ludowych, np. walca wiedeńskiego, flamenco.
* Wystawienie przedstawienia, np. "Małego księcia".
* "Wieczorek" na temat wybranego kraju.
7. Prezentacja państw UE Prezentacja państw UE może być samodzielną imprezą lub częścią "Tygodnia Europejskiego".
* Każda klasa wybiera lub losuje "swoje" państwo.
* W odpowiednio długim czasie wszyscy zbierają i przygotowują potrzebne materiały oraz uzgadniają formę prezentacji. Uczniowie mogą pomyśleć o drobnych pamiątkach dla odwiedzających. Mogą to być np.: flagi, ulotki.
* Organizatorzy:
- dbają o odpowiednie przygotowanie i wyposażenie sali, w której będzie prezentacja, oraz o dekorację;
- mogą przygotować dla każdej klasy np.:"paszport europejski", klubową kartkę pocztową;
- przygotowują zaproszenia;
- mogą ustalić harmonogram "wizyt";
- opracowują ankietę oceniającą prezentację;
- mogą wystawić podzielić się swoimi uwagami uczestnicy prezentacji.
* Otwarcie prezentacji może mieć uroczysty charakter.
Na podobnej zasadzie można przygotować prezentację państw stowarzyszonych ze Wspólnotami Europejskimi. popularyzowaniu wiedzy o polsce i regionie służyłaby prezentacja województw.
8. 9 Maja - Dzień Europy * Dekorację szkoły.
* Specjalny numer klubowej gazety.
* Spotkanie ze znanym Europejczykiem.
* Wystawa poświęcona UE.
* Impreza szkolna.
9. Materiały dydaktyczne Członkowie klubu przygotują materiały dydaktyczne na zajęcia lekcyjne. Mogą to być: gry planszowe, kolorowanki, zagadki, krzyżówki na temat Europy i UE. Wykorzystując różne materiały, także i te przygotowane przez siebie, mogą pod kierunkiem nauczyciela przeprowadzać lekcje wychowawcze. Tematów dostarczą treści zapisane w ścieżce "Edukacja europejska".
10. prelekcje, debaty, spotkania, seminaria * przedmiotem szkolnej debaty powinien być ważny problem wywołujący różnice zdań. Do udziału w debacie można zaprosić specjalistów z danej dziedziny.
* Klub może organizować spotkania ze znanymi Europejczykami, politykami, przedstawicielami władz lokalnych.
11. Klub w Internecie * Utworzenia własnej strony WWW.
* Wymiany poczty elektronicznej między klubami polskimi i europejskimi.
* Udziału w europejskich sieciowych programach edukacyjnych.
* prowadzenia "pogawędek sieciowych".
* Udziału w listach dyskusyjnych poświęconych tematyce europejskiej.
12. Szkolny radiowęzeł Do członków klubu należeć będzie:
* Zaplanowanie cyklu audycji o UE i krajach członkowskich.
* przygotowanie scenariusza audycji i zebranie materiałów.
* Nagranie audycji na kasecie.
* Emisja audycji w szkolnym radiowęźle.
13. Kronika Klubu * prezentacja "kartek historii" na tablicach, posterach.
14. Materiały reklamowe * Identyfikatory.
* Wizytówki.
* Kartki pocztowe.
* pieczątki.
* Koszulki, chustki, plakietki z nadrukiem klubowego logo.
* Informator o klubie i szkole.
15. Inne formy działalności * Udział w międzynarodowej wymianie młodzieży.
* świętowanie dni narodowych różnych krajów.
* Zbieranie legend, przysłów itp.
* Organizowanie imprez sportowych.
* Udział w warsztatach, sympozjach, spotkaniach.
* Współpraca z lokalnymi mediami.
© Copyright by Lech Groblewicz & Maciej Rynkiewicz
Zaloguj się