- Szczegóły
- Administrator
Uczniowie klas II naszego liceum przez ostatnie miesiące pracowali nad wyjątkowym projektem semestralnym z geografii, który pozwolił im spojrzeć na świat z zupełnie nowej perspektywy.
Zadanie nie ograniczało się do zwykłego referatu — młodzież miała okazję twórczo i samodzielnie zinterpretować jeden z dwóch obszernych tematów, łączących geografię z kulturą, historią i turystyką.
Zakres projektu obejmował dwa bloki tematyczne:
🌍 Wpływ i znaczenie wybranego kręgu kulturowego dla dziedzictwa ludzkości
Uczniowie wybierali spośród takich kręgów kulturowych, jak: islamski, afrykański, hinduski, buddyjski, chiński, japoński, latynoamerykański, zachodni czy prawosławny. Ich zadaniem było wykazać, w jaki sposób wybrane kultury wzbogaciły światowe dziedzictwo — poprzez sztukę, naukę, architekturę, filozofię czy tradycje społeczne.
✈ Atrakcyjność turystyczna wybranego regionu świata
W ramach drugiego tematu uczniowie prezentowali potencjał turystyczny wybranego regionu zgodnie z podziałem Światowej Organizacji Turystyki: Europa, Azja i Pacyfik (wraz z Australią i Oceanią), Ameryka, Afryka lub Bliski Wschód. Prace ukazywały nie tylko walory przyrodnicze, ale również kulturowe, historyczne i społeczne, wpływające na rozwój turystyki.
Projekt trwał cały rok szkolny i miał na celu rozwijanie kompetencji kluczowych, takich jak:
✔ Umiejętność analizy zjawisk w ujęciu globalnym
✔Rozwijanie świadomości kulturowej i geograficznej
✔ Wzmacnianie samodzielności w zdobywaniu i prezentowaniu wiedzy
✔ Doskonalenie umiejętności wystąpień publicznych i pracy projektowej
To, co stworzyli uczniowie, naprawdę zrobiło wrażenie! Pojawiły się nie tylko klasyczne prezentacje, ale też autorskie programy komputerowe, prace graficzne, filmiki, makiety, a nawet skomplikowane modele budowli związanych z wybranymi kulturami. Każdy znalazł swój sposób na pokazanie tematu.
Dziękuję wszystkim za kreatywność i odwagę w podejmowaniu wyzwań! Wasze prace udowodniły, że geografia to nie tylko mapy i stolice, ale fascynująca podróż przez kultury, krajobrazy i historię świata.
K.Milewska